Audit la curvele mele

buton share Facebook       buton share Facebook

curvele_meleNu cu foarte mult timp în urmă, iar când vorbim de evoluția internetului timpul se măsoară în ani, pentru a atrage cât mai mulți vizitatori pe site-ul tău puteai folosi nenumărate trucuri. O șmecherie deocheată era să introduci în codul paginii un text plin de cuvinte cu referire la sex, astfel încât acesta să nu se vadă de către utilizatorul de internet, dar să fie găsit de motoarele de căutare. Cine căuta de exemplu „vagin” putea să ajungă destul de repede la site-ul tău dacă era dotat cu un astfel de cod, chiar dacă tu prezentai informații despre excursii în Maramureș, de exemplu. Evident că internautul era păcălit, negăsind nimic sexual, dar nu mai conta, vizita lui și-a atins scopul, el fiind unul dintre vizitatori, astfel creștea și traficul de pe site-ul tău, iar tu ajungeai în clasament mai sus, aveai o poziție mai bună și tot ce derivă de aici.

Trucul era asemănător cu păcăleala trasă celor care făceau un audit ziarelor tipărite în format clasic, pe hârtie, dacă-ți permiteai să tipărești un tiraj mai mare și să pretinzi că n-ai retururi de la chioșcuri nu conta că de fapt arunci hârtia la gunoi, se putea spune că ești un ziar citit, că ai influență, deci se putea investi mai bine în reclama din paginile tale. Hoții ordinare, care sunt sigur că se fac și în alte țări, nu noi am inventat găinăria, noi putem pretinde eventual că o perfecționăm…

Regulile se schimbă însă în permanență, la fel ca în tehnica militară, apare arma și apoi antiarma, în medicină virsulul și apoi vaccinul, etc. Google a introdus un fel de indicator care dă o relație despre cât de citit ești în funcție de timpul care-l zăbovești pe site, iar acesta se numește destul de sec „rată de respingere”, se face de fapt o referire explicită la cât de satisfăcuți sunt cei care au căutat pagina respectivă după un anumit criteriu. Publicului larg însă nu-i vor fi oferite în niciun caz valorile acestei rate de către niciunul din ziare. Cred că ar fi relevant într-o anumită măsură.

O tactică la care nu știu acum cum se va contracara este cea folosită de ziarele noastre on-line. Pentru a te face să stai cât mai mult pe site-ul respectiv, niște ziariști de doi bani și în pană profundă de inspirație îți vor plasa articole cu titluri explosive de genul „Nu credea că i se poate întâmpla chiar lui, vezi ce a găsit când a ajuns acasă!” Sau „Vezi ce a zis Becali când…” (Asta cu Becali ține oricând, pentru că apa aerul și fraierul nu se termină niciodată!) Iar tu intri pe articol, să vezi despre ce mare vedetă și ce mare întâmplare, treci de o reclamă, poate o și reții și poate o urmezi, iar când citești textul articolului vezi că de fapt este un mare pârț! Dar ai contat, timpul petrecut de tine pe site creează impresia că ziarul este a-ntâia! Ai văzut reclama. Și la urma urmei nu e decât un fâs…

Cu titlu de amuzament, o să vă spun că o foarte citită pagină de pe noua înfățișare a site-ului meu este cea în care titlul articolului conține „curvele mele”. O alăturare de cuvinte care este foarte folosită de hidoșii-perverși ai internetului, dar la care eu nu m-am gândit când am scris textul. Eu vorbeam despre drepturile de autor, subiect care nu interesează în niciun caz pe cei care mi-au fost sursă de trafic inutil, cu care n-am ce să fac. Dar, un eventual audit poate că l-aș păcăli. Totul depinde de cine m-ar audita, de cât de mult aș putea să-l trombonesc, lucru care mi se pare facil dacă mă gândesc că oamenii care fac asta nu se prea pricep…

E ca la fotbal, la mașini și la femei!

 

PS: Uitasem să vă spun, cu titlul acestui text îmi bat joc de cei care umblă numai după sex pe net! Și am pus și o poză ca să le pice fața…

SEO Timisoara, administrare si promovare
Despre mateibit Articolele 195
Ziarist independent din toate punctele de vedere. Sunt blogger din pasiune. Locuiesc in Timișoara și mă ocup de furnizarea de știri, de site-uri, de informații și fotografii în general. În afară de a scrie prin ziare, pe blogurile altora și de a face fotografii mă ocup de SEO. Adică de promovare, de web design de administrarea site-urilor. Sunt un creator de conținut.