promovare site

Design, creare, promovare web… job-uri diferite

Publicat pe Publicat în wordpress

Încă de la început vreau să spun că despre a face web design, a realiza un website sau a-l promova se poate spune destul de ușor că sunt lucruri diferite. Deși toate lucrează cu același obiect, respectiv paginile unui site. Nu înseamnă că secvențele de mai sus nu pot fi reunite într-una singură, dar este de reținut ideea că între a face designul unui site și a-l construi efectiv este o diferență. Ca să nu mai vorbim despre promovare…

Argumentarea este redată mai jos. Știu, percepția generală este aceea că sunt același lucru, o apă și-un pământ! Ce mare deosebire poate fi între design și construcția unui website!? Dacă vreți, diferența este reflectată și în practica de zi cu zi, căci nu s-or fi înființat facultăți diferite, specializări diferite doar de dragul de a crea niște locuri de muncă. Deosebirile chiar există, la fel ca studiile despre design, despre litere și artă, marketing. Urmăriți rândurile de mai jos…

web design si SEO

Web design-ul nu este doar estetică

Probabil că a vorbi despre web design este mai potrivit să ne referim ca la un proiect.

Ideea că a face web design înseamnă a face un site să arate frumos, cât mai frumos, iar în cazul nostru o pagină web să fie atrăgătoare pentru ochi este destul de păguboasă. Designul este de fapt o sumă de calități a unui site, el nu se rezumă doar la a fi frumos. Conține într-adevăr și partea estetică, este foarte importantă aceasta, dar ce te faci dacă o pagină este frumoasă dar nu face nimic?

Și de fapt ce ar putea să facă de unul singur ceva care are principala calitate frumusețea!? Pentru înțelegerea subiectului vă rog să vă transpuneți în situația unui designer de pantofi, îi desenează frumos, au culori plăcute ochiului, pretinde să fie materiale de calitate… dar cine-i încalță se va plânge că-l strâng, că-i fac răni, orice altceva doar că nu se prea pot purta. La fel este și în web design, ne place o pagină cum arată când ne uităm la ea de pe calculatorul de la birou. Hopa, dacă o privim de pe telefonul mobil e diferit, se încarcă greu, textul este prea mic și nu e lizibil!

Pentru situația de mai sus avem o expresie: este prost design-ul, adică proiectul, adică nu e bun conceptul de la care s-a plecat.

Și, în definitiv, ce înseamnă un design frumos? Că-mi place mie? Dvs.? Vecinului meu? Frumusețea este relativă, în web design funcționează și acest principiu. Apoi, am putea spune că design-ul unui website este la modă. Da, corect, poate fi un punct de vedere. Dar transpuneți-vă în viața reală. Ați purta o haină care nu vă vine doar pentru că este la modă? La fel și în web design, dacă proiectul nu se potrivește, nu funcționează! Nu-și va atinge scopul și vom ajunge la concluzia logică: este un web design prost!

Crearea unui website, conținutul lui

Pentru identificarea web design-ului potrivit, în opinia mea există două soluții, respectiv să comandați un proiect sau alegeți unui șablon, iar mai multe despre această discuție găsiți în „Template-ul, rețeta succesului în web design”…

Acum, după ce s-a rezolvat această etapă, alegerea design-ului viitorului nostru site vom purcede la construcția lui. Adică la „popularea” paginilor acestuia. Presupunem că sunteți producător de pantofi, credeți că un designer web știe mai bine decât dvs ce trebuie să conțină site-ul? Credeți că omul care vă construiește site-ul vă cunoaște afacerea mai bine decât dvs? Că textele și imaginile din site va ști el singur ce conținut trebuie să aibă, care sunt sau nu reprezentative!?

Desigur că un web designer bun, cu experiență, ar putea să vă dea sugestii în cazul în care a mai avut proiecte asemănătoare. Dar până la un punct. Un web designer va fi în rare cazuri capabil de a scrie un text de prezentare a societății dvs, de exemplu, va fi în rare cazuri un fotograf ideal pentru produsele dvs. Și cu aceste idei cred că am lămurit faptul că web design-ul este diferit de construcția site-ului, de conținutul acestuia mai bine zis.

Cine lasă în seama unui web designer partea cu conținutul site-ului de obicei face o greșeală. Dar nu înseamnă că nu există excepții, oameni care doar cu asta se ocupă, cu crearea de conținut. Realizați însă că ei sunt ceva mai slabi la partea de web design. Sau slabi de tot! La fel ca-n viață, pea puțini sunt cei care le pot face chiar pe toate…

Promovarea unui site

Când vorbim despre promovarea propriului site, de obicei suntem într-o mare dilemă. Căci ne dăm seama că nu știm ce trebuie făcut. Totuși, după ce ați scăpat de web design și de construcția efectivă a conținutului site-ului va trebui să vă ocupați și de acest lucru. Cel mai bine este ca mai întâi să vă informați despre subiect, deși alegerea unei surse de informare în mod eronat poate fi fatală succesului paginilor dvs web. Sau invers!

Promovarea unui site se face în două moduri: organic sau prin anunțuri și reclame plătite. Această din urmă metodă este una în care site-ul dvs este promovat în mod artificial de către agenții de publicitate. Artificial pentru că website-ul dvs ar putea fi despre orice, poate fi oricum, atât timp cât plătiți pentru promovare veți avea acest lucru. Când vi se termină bugetul vi se termină și succesul site-ului.

Desigur, există și alte metode, mai subtile, violente, de prost gust sau care încalcă flagrant legea. Nu acestea sunt însă scopul textului de față.

Promovarea organică a unui site (de care mă ocup și eu) se face prin conținutul acestuia. Adică dacă aveți texte bune, imagini care nu ridică probleme cu vizionarea lor, dacă oamenii citesc cu plăcere și au interes pentru site-ul dvs atunci el se va promova prin valoarea conținutul său. Se spune că în mod organic.

Probabil veți ajunge la concluzia că nu este destul de promovat, că vreți să fie găsit mai ușor, că atunci când cineva caută produse sau servicii pe care le aveți și dvs, să fie găsit site-ul dvs și nu al concurenței. Se poate, această tehnică se numește „Search Engine Optimization”, adică SEO, adică optimizare SEO pentru site-ul dvs!

Ca să rezumăm, cel care va face promovarea site-ului dvs., adică SEO, acela va pune în acord conținutul site-ului cu cerințele motoarelor de căutare. Practic, metaforic vorbind, va scoate tot ce-i bun dintr-un site și va face ca acest lucru să fie vizibil pentru toată lumea.

Concluzie

Cam acestea au fost principalele idei despre site-uri, web design și promovarea lor. În general, un posesor de site se întreabă care este componenta mai importantă a site-ului său: web design-ul și conținutul sau SEO, adică să fie foarte ușor de găsit? Opinia mea este că trebuie găsit un echilibru, căci degeaba ai cel mai frumos magazin din oraș dacă nu știe nimeni de el. Și invers, degeaba apari peste tot dacă serviciile sunt foarte proaste!